ב'אולפנת צביה' מחריפים את המאבק: צעדת מחאה בבני ברק

גם ח"כ אורן חזן הודיע שיצטרף להפגנה. "הייתי מצפה דווקא מאלו שיודעים ומרגישים פעם אחר פעם טוב מכולם מה זה להיות מוחרם ומוכפש להיות דווקא אלו שיתנו את הבמה ואת הכבוד הראוי למוסד שכזה במיוחד בזמן הזה. אין מקום לשנאת חינם בטח ובטח מאלו שחווים שנאת חינם. שכן השנוא עליך אל תעשה לחבריך וכולנו אחים ואחיות ערבים זה לזה."
אבי יעקב 3 Comment on ב'אולפנת צביה' מחריפים את המאבק: צעדת מחאה בבני ברק

תלמידות אולפנת צביה בבני ברק, שבית ספרן צפוי להתפנות מכח החלטת העירייה, צפויות לקיים מחר צעדת מחאה כנגד העירייה • "בקרבת מקום עומד בניין ריק שיכול לתת מענה ל-100 תלמידות"

צילום: יאיר טנא
גם ח"כ אורן חזן הודיע שיצטרף להפגנה. "הייתי מצפה דווקא מאלו שיודעים ומרגישים פעם אחר פעם טוב מכולם מה זה להיות מוחרם ומוכפש להיות דווקא אלו שיתנו את הבמה ואת הכבוד הראוי למוסד שכזה במיוחד בזמן הזה. אין מקום לשנאת חינם בטח ובטח מאלו שחווים שנאת חינם. שכן השנוא עליך אל תעשה לחבריך וכולנו אחים ואחיות ערבים זה לזה."
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המאבק מתחמם: המטה למניעת סגירת אולפנת "צביה" בבני ברק הודיע הערב, כי מחר, יום ה', תתקיים הפגנת חירום אותה הם מכנים "הפגנת המאה" זאת בכדי למנוע את פינוי בית הספר. "ההפגנה תתקיים בהשתתפות ח"כים, תלמידות האולפנה והורים", כך נכתב בהודעה שהופצה מטעמם הערב. על פי התכנית, הבנות יצעדו ללשכת ראש העיר שברחוב ירושלים בבני ברק ושם יבקשו הסברים על ההחלטה לפינוי האולפנה.

במקביל הודיעו היום ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) וח"כ ניסן סומלינסקי (הבית היהודי) כי הגישו הצעה דחופה לדיון חירום בועדת החינוך של הכנסת. דיון שעתיד להתקיים ככל הנראה בשבוע הבא.

ח"כ ניסן סלומינסקי אמר הערב כי "לא יעלה על הדעת שאחרי כל כך הרבה שנים מוסד כל כך ותיק ומכובד ונמצא במרכזה של העיר ראש העיר יסגור את שעריו לא רק בגלל שמדובר במוסד האחרון בבני ברק שמשויך לציונות הדתית."

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) הוסיף כי "העובדה שמעדיפים לסגור מוסד חינוכי לאוכלוסיה אחת ולפתוח במקום מוסד לקבוצת אוכלוסייה אחרת מקוממת ומעוררת תמיהה. לא זו בלבד שמפלים לרעה קבוצה גדולה של תלמידות, אלא שעושים זאת דווקא בבית ספר שמהווה עוגן ברור להצלחה ועמידה במבחני בגרות ולחינוך לשירות לאומי".

לדבריו, "אין כל התנגדות לפתיחת בתי ספר וכיתות נוספות למגזר החרדי, אך אין סיבה לעשות זאת באמצעות פגיעה בתלמידות מהמגזר הדתי-לאומי, אני חושב שהרשויות חייבות להתערב ולמנוע את סגירת האולפנה לפני תחילת שנת הלימודים."

גם ח"כ אורן חזן הודיע שיצטרף להפגנה. "הייתי מצפה דווקא מאלו שיודעים ומרגישים פעם אחר פעם טוב מכולם מה זה להיות מוחרם ומוכפש להיות דווקא אלו שיתנו את הבמה ואת הכבוד הראוי למוסד שכזה במיוחד בזמן הזה. אין מקום לשנאת חינם בטח ובטח מאלו שחווים שנאת חינם. שכן השנוא עליך אל תעשה לחבריך וכולנו אחים ואחיות ערבים זה לזה."

על פי ראשי מובילי המאבק, בכוונתם להחריף את המאבק עד שגזרת סגירת המוסד תעבור. "צר לנו לראות את סחטנות ראשי העירייה שמבקשים לקחת מהציונות הדתית את כבשת הרש הבודדה שלה", אמר אודי טנא, ממובילי המאבק. "במהלך המאבק נוכחנו לדעת כי בקרבת מקום עומד בניין ריק שיכול לתת מענה ל-100 תלמידות הציבור החרדי בעיר. על ראשי העירייה לגלות אחריות בטרם לא יהיה ניתן לעצור את הגלגל".

מעיריית בני ברק נמסר בתחילת המאבק: "תמוהות ביותר טענות נציגי האולפנה לדרישת העירייה, הקיימת כבר שנים אחדות. בהסכם בין העירייה ואולפנת 'צביה' מצוין תנאי יסודי לגבי הפעלתה – ששיעור תושבות העיר בני ברק לא יקטן מ-50 אחוזים מכלל התלמידות באולפנה. אם השיעור קטן מכך, יוחזר המבנה לעירייה. בשנת תשע"ו, מתוך 319 תלמידות באולפנה, 238 הם תלמידות חוץ. העירייה דורשת את הפינוי זה כבר שנים אחדות. היא דחתה את הפינוי שוב ושוב, לבקשת האולפנה, אך לא ניתן זאת עוד, כשל-160 תלמידות יסודי אין מקום לימודים".



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    ההגירה של תלמידי חוץ גדולה בהרבה מהכיוון השני

    רג -לוסטיג וחורב
    תא-שרנסקי והישוב
    סימנרים באור הודה וכו

    במידה והאולפנה תועבר יתעוררו הערים הנ"ל והעיריה רק תפסיד

    1. זה בניינים פרטיים לכן הטענה שלך מגוחכת. כאן זה מבנה ציבורי ולכן אין שום סיבה של תלמידות ב"ב לא יהיה בית ספר!!! במקרה אחיינית שלי אין לה בית ספר ולעוד תושבים בשכונות מערב ב"ב, כבר שנתיים לומדים בקרוונים…

  2. 2

    כשאין טענות ענייניות צועקים, וד"ל.